Wednesday, October 10, 2012

Hemma i Albir

Att en förkylning kan göra en lätt resa så mycket besvärligare. I dag fick jag också veta att jag har två patienter i morgon. Ena har problem med achillessenan och andra med skuldran. Jag ska också lära mig mitt fjärde statistikföringsprogram och lära mig räkna ut priser och fakturera enligt norska lagen. Lördag och söndag har jag ledigt så då har jag utsatt tid för att lära mig systemen. I morgon klockan 9 ska vi befinna oss i Benidorm var vi ska söka något nummer. Detta nummer behöver jag för att kunna få simkort, bankkonto, licens och mycket mer. Kanske motsvarande socialskyddsnummer..? Jag tycker att det är lite jobbigt när allt går på norska men det ska nog gå lättare redan nästa vecka. Nästa vecka drar jag några vattengruppträningar och på måndagen har jag 8 nya patienter som sedan ska ha kontinuerlig vård under två veckor. Förutom dem kommer jag också att ha öppen mottagning för de som bor här. Jag önskade jobb och man kan ju minst sagt säga att jag fick som jag önskade. Då vill jag också påpeka att man ska vara försiktig med vad man önskar.

I kväll kommer det en tredje tjej hit till huset. Hon kommer från Danmark och är här endast för att hoppa in då vi behöver extra hjälp under de kommande två veckorna. Vi bor i ett parhus med chefen...hon och hennes familj bor i 3/4 av huset. Vi har skild egen privat terass på marknivå, pool och takterass. Huset är väldigt fint men på något sätt känns det halvfärdigt. Eftersom det bara är jag och Ingunn som bor på heltid i huset har hon också höjt hyran med 50€. Jag tycker inte att det är okej men för tillfället måste det duga. Huset är också lite väl lyxigt med tanke på extrakostnaderna (internet,el,norsk tv...) som vi inte kan ändra på. Här följer lite snabbtagna iPhone bilder från dagen.












Mitt rum. Det fanns en extra säng med utfällbara ben under sängen så jag tog fram den som ett extra "bord/soffa". Nattygsbordet släpade jag också upp från nedre toan. Rummet är riktigt mysigt, speciellt nöjd är jag över spegeln som syns på nästa bild. Bakom spegeln finns en liten inbyggd byrå som också fungerar som bord.


Alla sovrum är på övre våningen. Mitt är det till vänster.



 Utsikten från takterassen



Vår bil


Jag köpte råvaror till pasta bolognese(det absolut lättaste att tillreda) och frysmat till trötta dagar. När jag skulle börja skära löken insåg jag att vi varken hade skärbräde, kniv, sax eller slev så det blev frysmat. Det mest passande redskapet var en osthyvel. Stekpannan var grymt dålig så en metallspade gjorde inte så mycket skada.

Jepp, marknadskringlan som jag fick av mamma. Otroligt gott med smör på.

Vår pool

1 comment:

  1. Ser bekant ut ! Jag har varit på träningsresa i Albir våren 2006. Vi bodde i Albir Garden. Lycka till med nya jobbet o hoppas du trivs :)
    h. Eve

    ReplyDelete