Sunday, November 18, 2012

Bara en vecka kvar

Det är endast en vecka tills gruppen åker hem och samma dag som de åker flyger pappa in till Alicante med några av hans vänner. Vet inte vilken dag jag kommer att få träffa honom men det kommer att bli superkul och för att göra saken ännu bättre hämtar han med min julklapp som jag beställde åt mig själv. Nu hoppas jag bara att veckan går snabbt och att nästa vecka är lugn.

I dag bestämde vi oss för att åka till köpcentret, La Marina och shoppa "julklappar" och lite annat som vi behövde. Det blev inte en endaste en julklapp men vi hittade en hel del saker/kläder som vi plötsligt behövde. Det känns så skönt att för engångs skull kunna köpa grejer som jag länge velat ha och kunna känna mig bra med det som jag har på mig. Det gick flera år, eller i princip under hela min studietid på Arcada plus ett år som jag inte hade råd att satsa pengar på kläder. Det enda jag köpte var det som jag verkligen inte kunde leva utan som basic klädesplagg utan stil som passade till allt. I dag när jag provade kläder kunde jag andas ut och verkligen känna mig bra och bekväm i det jag hade på mig. Det här betyder inte att jag spenderade en massa pengar utan mera att jag hade samvete att gå runt och prova kläder utan att alltid välja det billigaste alternativet. Jag har också lyckats spara pengar under okt-nov och det kommer att bli intressant att se hur mitt liv ser ut om 10 månader. Jag har ingen aning om var jag kommer att vara eller vad jag kommer att göra. Som vanligt svävar det en massa bollar och idéer i luften men jag har för första gången i mitt liv svårt att välja vad jag vill göra. Allt är möjligt. Jag vill fortsätta kombinera arbete och resa men det som gör det svårt är att jag helst vill åka utanför Europa. USAs sydväst-kust och Hawaii ligger högst upp på önskelistan.

Här kommer lite bilder från slutet på veckan.








No comments:

Post a Comment