Thursday, November 29, 2012

Storm

Utanför är det storm! Det låter som hela huset är påväg att slås sönder. Det viner och smäller i alla knutar. Det blir också ett konstigt tryck i hela huset när vinden drar förbi som gör att det känns som att trumhinnan håller på att spricka. Inte så trevligt. Tv kanalerna fick också något fel...varje gång vi bläddrade tillbaka till samma kanal började samma scen om och om igen.

Igår hade jag jättekul med pappa och hans vänner. Vi tog kaffe på stan, gick en sväng till fyren i Albir, körde till Guadelest, körde till Javea, åka till Altea på middag och sedan körde de hem mig till La Nucia. Jag fick också min efterlängtade iPad som jag inte har kunnat släppa på hela dagen. Den är absolut en vinnare. Nu kommer jag aldrig mer att behöva släpa runt på den tunga MacBook Pro'n. Jag kan sköta alla jobb ärenden, blogga, surfa, fb och ja precis allt på den. Jag är supernöjd!

I morgon ska jag åka på hembesök till en av mina nya patienter. Hela situationen med den här patienten kommer att testa mig på många olika sätt så jag är väldigt glad för att jag har fått chansen att vara patientens fysioterapeut. Tyvärr kan jag inte berätta mera ingående men det är definitivt min största utmaning hittills på det här jobbet.

Jag har bestämt mig för att sätta mig ner och röra ihop en ny blogg bara jag har många långa extra timmar och lite ny inspiration. Vet inte om jag ska fortsätta som physiocecci eller börja pånytt med ett annat tema. Förstås kommer det även i fortsättningen att handla om min vardag men kanske på ett lite annorlunda sätt.

No comments:

Post a Comment