Saturday, December 1, 2012

Sista november

Jag provade på att öppna nya bloggar via olika och måste medge att blogger är absolut bäst. Jag öppnade en ny blogg via blogger men eftersom den är kopplad till samma person måste jag ändå betala för mera utrymme. Ska ännu ta och fundera lite över om jag ska betala eller inte.

För övrigt hade jag en toppen dag med min nya klient. Efter hembesöket bjöd de mig på en kopp kaffe i vintersolen. Kvinnan som äger marken odlar själv allt som hon använder och sa att jag måste stanna på en hemlagad lunch någon annan dag. Hon äger även en restaurang i Altea som hon sa att jag skulle besöka så att hon kunde bjuda mig på någonting från hennes organiska meny. Jag kan inte förstå att hon är så trevlig som hon är. Hon berättade också att hon har det lite stressigt för tillfället eftersom hennes företag håller på att bygga två 400m2 badrum till en golfbana för en väldigt känd man i New York. Varje gång jag möter någon som berättar oberört om deras framgångar blir jag lite fundersam. Det kan ju gott stämma, hon verkade iaf som en respekterad kvinna. Min klient har känt den här kvinnan i 40-50 år och kvinnan berättade att de är som familj. Till slut var hon också väldigt viktig med att berätta att hon är en väldigt stark kvinna och kommer man på fel sida med henne så går det inte så bra. Jag behandlar den här klienten 5 dagar i veckan och varje besök är 1,5-2 timmar. Klienten sitter i rullstol, har minimal kontroll över vänster ben, ingen rörelse i vänster arm och de är väldigt måna om att vi ska fortsätta så här ända tills patienten går, "det får fast ta två år men patienten ska kunna gå". Sen har patienten fått väldigt dålig vård allt för länge, alla gör allt för patienten och jag har inte tillgång till rätt hjälpmedel. Som sagt, detta kommer att bli en stor utmaning.

I morgon ska vi åka till La Marina på julklapps-shopping. Jag känner mig ganska nöjd med allt som jag har för tillfället så tror det faktiskt bara kommer att gå ut på att hitta julklappar åt de närmaste. Om jag köper någonting åt mig själv blir det en liten träningsväska. Eftersom jag inte längre studerar och inte längre behöver släpa runt på min laptop behöver jag inte en så stor väska. Men det får vi se i morgon.

Sweet dreams x

No comments:

Post a Comment