Saturday, December 15, 2012

Kan det vara så enkelt?

Persimon innehåller gravsyra och enligt kinesisk medicin kan gravsyra ha en giftig effekt då man kombinerar det med mjölkproteiner och skaldjur. Första gången jag upplevde smärtan åt ja rester och bland med dem fanns persimon, mjölkprodukter och crab sticks. Den här gången var det endast persimon och mjölkprodukter. Jag har ätit denna kombination många gånger förut men man kan ju utveckla känslighet efter överdriven konsumtion. Jag skulle inte beskriva mina persimonvanor som överdrivna men då grupperna var här åt jag åtminstone ett persimon om dagen. Jag tycker att alla ska ta sig tiden och läsa igenom innehållet på den här länken http://www.akupunkturakademin.se/media/690/diet.pdf kanske du hittar svar på dina matrelaterade bekymmer. Jag kommer i alla fall aldrig mera att äta persimon.




No comments:

Post a Comment