Friday, December 7, 2012

December

Äntligen har vi kommit en vecka in i december. Jag längtar massor efter att få träffa världens bästa vänner och familjen förstås. Det ända jag inte ser fram emot är kylan. Det sägs ju också att världen kommer att gå under dagen före jag åker till Finland...så vi får hoppas att den verkligen inte gör det. Det kommer att bli den bästa julen sen 2008!

Min patient som jag har 6 ggr/vecka tror också att gången kommer att automatiskt komma efter 2 veckors fysioterapi. Patienten är ledsen över den dåliga vården hemma i Norge och förstår inte varför man ännu är rullstolsbunden eftersom läkaren sa att rehabiliteringen tar 1 år. Suck. Men det värsta är att förklara gång på gång åt assistenterna och damen som bestämmer över honom att han måste få hjälpa till med allt. Senaste gången förklarade jag tydligt och gav till och med som exempel att han måste få dra upp och ner dragkedjan på jackan själv. Kvinnan som bestämmer sa bestämt samma sak åt assistenterna och två sekunder senare konstaterade kvinnan att patienten har hett så hon drog ner dragkedjan och slet av jackan utan att patienten själv ens han reagera. Åååh.

Jag tror jag kommer att betala för att lägga upp bilder så att ni som vill kan fortsätta hänga med i mitt liv. Beslutet skulle vara enklare om ni som verkligen är intresserade av att fortsätta läsa min blogg skulle kunna lämna en kommentar i kommentarfältet(anonym går bra).

5 comments: