Friday, December 14, 2012

Bättre val

Började dagen med några timmars arbete, fortsatte med en snabb lunch i solen, ett träningspass för överkroppen, snabbrunda via apoteket och matbutiken och till sist chill i tv-soffan. Nu när jag inte har någonting annat än tid har jag börjat tänka extra mycket på min hälsa. Här följer en lista på mina nya val inför det nya året.

- Dricka mera (helst vatten eller låg-kcal dryck)
- Hitta ett hälsosamt te som jag gillar
- Välja bättre kolhydrater. Pasta och potatis mot varma grönsaker
- Sluta äta då jag är mätt
- Alltid vara glad och ignorera personer(/kommentarer) som drar ner på stämningen
- Spendera mera tid på mitt utseende och hy
- Kombinera hjärta och hjärna i alla val

På apoteket hittade jag en liten guide som är väldigt intressant. Den är på spanska så det kommer att ta en liten stund innan jag förstår allt som står i den men när jag gör så ska jag dela med mig av kunskapen. Guiden är om växter och deras inverkan på kroppen. När jag har rest färdigt och hittat mitt hem ska jag ha en gård med mycket användbara växter, ekologiska frukter och grönsaker och djur. Nedan finns bilder på guiden och mina två drömhundar.






No comments:

Post a Comment