Tuesday, November 13, 2012

Uno, dos, tres...

...sade spanjorerna och släpade bort hela mitt old-school gym. Jag som tyckte så mycket om maskinerna! Visst hade gymmet sina brister men det var charmigt. Som tur är kommer det nya maskiner till fredagen. Jag HOPPAS att någon som vet någonting om träning har varit med och designat det nya gymmet så att det finns ordentligt med valmöjligheter på övningar. Hoppashoppashoppas att det kommer att finnas ett stort urval av fria vikter. Om det blir säkra och fina maskiner/redskap kan jag ju också ta patienterna dit. Snälla Albir Garden Hotel, säg att ni har tänkt igenom det här.

Jag fick en till ny patient tills i dag så jag slutade på 5 nya patienter och 3 gamla. De nya patienterna är inte direkt någon svår utmaning men två av dem har sjukdomar som jag inte har behandlat(tagit i beaktan) förr och en av dem har ingen remiss. Varje gång det kommer någon utan remiss måste jag undersöka dem noggrant, ge dem en diagnos, skriva en rapport till en läkare och se till att patienten får en remiss så att han kan ansöka om att få en del av pengarna tillbaka. I morgon har jag det lite lugnare med endast 5 patienter och en bassänggrupp på 11 personer. Detta förstås utan en enda paus. Men med bananer, persimmon och många koppar kaffe kommer det att gå hur bra som helst.

Här fick jag chock då de släpade ut gym-maskinerna framför vår klinik

Ett nästan tomt gym

"firade" måndagen med vin i tripp format

No comments:

Post a Comment