Thursday, July 12, 2012

Cecci vs Examensarbetet

Det är första gången på länge som jag på riktigt har jobbat med examensarbetet. Jag skippade till och med träningen!? Lite dåligt samvete fick jag, speciellt när datorn började lagga så jag tog cykeln på kvällen när jag skulle in till stan. Varje gång jag cyklar konstaterar jag att det i princip går lika snabbt som att köra bil plus att jag känner mig så pigg och glad efteråt. Varför kommer jag inte ihåg det då jag väljer mellan bil och cykel. Speciellt nu på sommaren när det är torrt, ljust och relativt varmt. 

Jag skriver om åldringar och boende med syn på att de ska bo hemma så länge som möjligt. Det är ett beställningsarbete via Arcada och Malta University så det ska handla om Finland, Malta, Irland och möjligen(tror inte) Spanien. Jag skulle gärna ha med Spanien men tror inte att de har all statistik som jag behöver på engelska. Arbetet skrivs också på engelska och eftersom det nu är en tid sedan jag studerade i Australien är jag rädd för att min akademiska engelska har rostat. 

No comments:

Post a Comment