Monday, July 2, 2012

Tension neck

Det bränner i min nacke och på mina axlar! Efter lördagens matcher i stark sydlig vind i Hangö har jag troligen fått tension neck. I dag har det varit lite bättre men det är som om hela trapezius övre del skulle ha låst sig. Jag har i princip tränat helt vanligt i hopp om att träningen skulle ha mjuknat upp musklerna med hjälp av blodcirkulationen och värmen men det verkar inte ha haft någon inverkan. Det enda jag ändrade under dagens träning var mindre vikter i ryggträningen. På jobbet har jag försökt smörja mobilat med jämna mellanrum, ha en värmepackning på axlarna, stretcha och massera mig själv. För en stund sen masserades Thailands starkaste örtblandningar på mina axlar och nacke så nu lever jag i hoppet om att det löser upp sig tills i morgon. Om inte så får vi hitta på någonting annat.


1 comment:

  1. Nämen nej din nacke också.. Jag hade så ont på lördagen men fick lite massage, åt värktabletter o smörjade voltaren o var bättre nästa dag.. Hoppas din blir bättre snart! / Niise

    ReplyDelete