Wednesday, July 18, 2012

Duktiga jag

En till stressig dag full av patienter som skulle rehabiliteras och några utomstående som behövde ortoser. Fast det var en lång dag och vi hamnade skippa kaffepausen var det ändå en riktigt givande dag. Vi hade träffat de flesta patienterna förut och eftersom vi inte behövde vänta på lov av läkaren för att börja mobilisera kunde vi ta alla i ordning utan större problem.

När jag kom hem varvade jag ner med Home and Away och strax efter det började fighten. Jag spred ut alla mina anteckningar och datorn på köksbordet och där körde jag igång examensarbetet för säkert femte gången. Hittills hade jag lyckats spåra fram de bästa databaserna och i dag gick det mest ut på att välja åldersgrupper, bygga upp frågeställningarna till basen, söka information, spara information, organisera tabeller och läsa igenom gammal information som jag hade sparat under mina tidigare försök. I början kändes det för jävligt och jag var väldigt nära en total mental breakdown. Efter några arga grymtningar och sura frågor till pappa kom vi äntligen fram till en lösning som jag tror att kommer att fungera perfekt. Jag jobbade hårt vidare och efter lite på fyra timmars arbete var jag allt för trött för att fortsätta. Nu känns det som jag fått en ordentlig start på arbetet och jag ser till och med lite fram emot nästa gång. 

Dagens duktighetspris går till mig och belöningen blev inhemska jordgubbar och vaniljglass

No comments:

Post a Comment