Friday, July 13, 2012

Veckan som gått

Eftersom alla(fyra) heltidsanställda har åkt på semester har vi haft mycket att göra på jobbet . Vi som är kvar har nu fått stiga fram, ta mera ansvar och göra relativt stora beslut. Jag älskar att vara lite mera i kontroll och inte endast följa vad alla andra säger och gör. Jag har också haft flera polikliniska patienter under den här veckan vilket jag gillar. De är ju oftast svårare och mera krävande(i planeringen) än sjukhuspatienterna plus att det ändå är mera mot det hållet som jag är på väg med min karriär. Under mina 9 veckor på sjukhuset har jag sätt en mängd olika patienter och kommit fram till att det finns en till väg inom fysioterapi som jag gärna skulle pröva på. Det är att jobba med gravt skadade traumapatienter på en rehabiliteringsavdelning. Jag får en rejäl kick av att hjälpa någon som varit med om någonting hemskt. De förtjänar ju oftast inte att vara i den situationen och därför känns det mycket bättre att hjälpa dem än feta inaktiva rökare som har problem med andningen.

Den här veckan har jag inte varit så aktiv inom träningen(på gymmet) vilket känns ganska dåligt. Jag har så svårt att balansera jobb, slutarbete, vänner, bra mat och träning. Det är ett evigt bollande mellan slutarbete, vänner och träning och försöker jag få in allt under en och samma dag så hinner jag inte fundera på vad jag äter. Alltid är det någonting som blir lidande. Jag har endast varit på en 1h Pump och spelat 2,5h volleyboll två gånger. Med mera eftertanke har jag ju nog rört på mig varje dag men det känns inte som tillräckligt effektiv träning. Speciellt inte efter förra veckans inaktivitet. Tur så blir det 1h Pump i morgon och 1h svett-muskel träning på lördag.

Dagens godis

Hah, vet ni vad annat jag har gjort? Jag har lovat att fara med i Lasse Näsman Cup 2012(4.8) om vi får ihop ett lag. Det är alltså en straffsparksturnering i fotboll. Jag har endast tränat fotboll i några månader när jag var sex år och efter det har jag spelat fotboll en gång under min högstadietid. Inte utan orsak kan jag berätta. Jag är helt enkelt inte så bra på det där med boll och fötter. Nå, roligt blir det i alla fall.


No comments:

Post a Comment