Thursday, December 1, 2011

All I Want For Christmas -Pepparkakor

Jag är inte egentligen så förtjust i julen och all stress som kommer med den men idag den första december fick jag lite julkänslor. Positiva alltså. Så jag tände lite ljus, fixade pepparkakor och drack glögg.

Dagens första fail kom då jag lagade mat...Jag snaskade förstås på pepparkaksdeg tillika som jag lagade mat. Jag åt tydligen upp degklumpen utan att märka och nästa mumsbit blev köttbuljong. UÄK, den biten flög lika hastigt ut som den for in. Nästa fail blev när jag skulle börja baka pepparkakor, hade varken kavel eller mjöl men det löste sig. Ja, och inte hade jag pepparkaksformer heller men det visste jag från förut.

Jag funderade en stund på vad julen egentligen borde handla om. Julen borde handla om familjen, att vara med de man älskar och att bara ta det lugnt. Den här julen kommer jag att vara precis där jag vill vara, roligt skulle det förstås vara om resten av min familj också kunde vara där men 'you can't have the cake and eat it too'. Jag kommer alltså att spendera julen i Australien med min pojkvän och vår hund. Åker iväg om 19 dagar. Innan dess kommer jag att ha fyra tenter och fem inlämningsuppgifter MEN det funderar jag mera på imorgon. Nu ska jag njuta av lite mera glögg och pepparkakor.

Min hemlagade kavel

Glögg och pepparkakor 

 Mina 'All I Want For Christmas -Pepparkakor'

No comments:

Post a Comment