Thursday, December 1, 2011

Håll förkylningen borta

Den här tiden är varannan människa sjuk eller förkyld. Det som många glömmer bort är att det finns naturliga sätt att bota förkylningar. Läs DEN HÄR artikeln från Hälsa.se och kolla om du skulle kunna göra mera för att förhindra förkylningen från att bryta ut. Här rekommenderar de bland annat vitlök, C-Vitamin, D-Vitamin och Echinacea. Själv kör jag med en daglig dos av ett D-Vitamin piller, tre frukter(oftast äppel, mandarin och banan) och motion. I Hälsa.se's artikel tas inte motionen upp men det är bevisat att motion stärker immunförsvaret. I Australien använder jag också vitlök så gott som varje dag i matlagningen. Min matlagning är helt annorlunda i Australien, vet inte om det beror på att jag lagar mat till och tillsammans med min pojkvän eller om det bara beror på kulturen. Ingefära är också en av de naturliga botemedlen som kommer emot i olika artiklar. Det är för att ingefära har en antiinflammatorisk effekt. Man kan använda ingefära i te, mat eller till och med i BADET. Läs den artikeln, väldigt intressant. Jag önskar att jag hade ett badkar och kunde testa.

Har ni några erfarenheter av de här naturliga botemedel eller kanske ni har några egna knep? Berätta gärna, jag är nyfiken att prova.


Psst... Hur går det för min Blogilates grupp? Själv har jag dragit igenom alla klipp två gånger idag och gu' vad skönt det känns!

2 comments:

  1. Går riktit bra!

    Hade också tänkt dra igenom klippen två gånger idag och satsa riktit ordentligt! men ja fick KÄMPA mig igenom alla 3 en gång! Jag har så fruktansvärt sjuka magmuskler sen gårdagens träningspass att ja ville gråta varenda gång ja sku göra nån magövning! MEN de e skönt! Visar att de FUNKAR! JAAH!

    ReplyDelete
  2. Vad bra! Kämpa på! Jag kommer säkert vara helt död imorgon :)

    ReplyDelete