Tuesday, December 6, 2011

Dagen high och low

Sov till 12.30 - HIGH

Kom på att alla butiker är stängda - LOW

Hittade en sida på internet med alla öppethållningstider och det visade sig att min matbutik är öppen - HIGH

Klädde på mig, gick till butiken och skulle samtidigt hämta en latte från picnic("självklart har picnic öppet idag, de har säkert fullt med kunder"- tänkte jag)..Båda hade stängt, ÄVEN Alepan runt hörnet - LOW

Kom på att jag har köttbullar i frysen och instant coffee i skåpet - Närmare HIGH än low

Ingen mjölk i kylskåpet - LOW

R-Kiosken var öppen men hade ingen mjölk så fick nöja mig med 1kg Nougat glass - Närmare HIGH än low

Det hade hängt upp en lapp i hissen där det stod att alla övergivna cyklar kommer att föras till soptippen imorgon och om man vill ha sin cykel kvar skall den föras till cykelförrådet i B-källaren med namnlapp. Vintern 2009 tog någon bort min cykel från gården och satte den nånstans, såg den aldrig mer..tills idag! Jag hittade ett litet förråd i B-Källaren med plastpåsar fulla med skräp, några gamla cyklar, söndriga hjul och stänkskärmar. Allt i en stor hög..det såg lite ut som att en hemlös bodde där. OCH DÄR i högen fanns min älskade cykel! Den var precis lika rostig som förr, färgen var bortsliten på ganska många platser, baklampan/reflexen var fortfarande sönderslagen, hjulena var toma och plastpåsen under sitsen fanns kvar(jag använde den som skydd när det hade regnat...det finns hål i sitsen vart allt vatten far och när man sätter sig ner sugs allt in i byxorna och man får en stor våt fläck på baken). Jag flyttade cykeln till rätt förråd och nu står den snällt där med en stor lapp på pakethållaren - HIGH

Jag hittade en flaska skumpa i kylskåpet som kommer att korkas lite senare för att fira självständighetsdagen(= en helt ledig dag) - HIGH

Min instant coffee blev helt okej med nougat glass - Vet inte om det är high eller low men den håller mig fokuserad så I guess det är HIGH

När jag satt mig ner för att blogga såg jag paketet som jag fick igår på jobbet av kunderna(de hade beställt en julgubbe som delade ut paket och det blev några överlopps). Det var en fin liten lykta/ljuskopp(?) som nu brinner fint tillsammans med mina andra ljus - HIGH

Finlands Självständighetsdag 2011 - utsikten från mitt fönster 

Min lagom lyckade instant coffee med nougat glass 

Fin-fin stämning med ljus - den närmaste till vänster är julklappen från igår

Nu ska jag läsa på ett av tre prov som borde skrivas den här veckan(två är online-prov som går att skriva ända tills nästa tisdag). Sen blir det 1,5h pilates som följs av mera plugg. 

Happy Independence Day!

1 comment:

  1. Jag har också läst på tent å gjort pilates idag. Tog gårdagens videon idag, ligger en dag efter :) Men gud, du ljög inte när du skrev att det är först nu det börjar brinna. I'll be dead 2mor! xxx

    ReplyDelete