Thursday, December 15, 2011

Vecka 2 - Torsdag - FUNDAY

Hej på er, hoppas er vecka har varit mindre stressig än min. Måndagen började med en 18 timmars arbetsdag som följdes av en natt med två online tenter, geriatrik och neurologi plus tolkningen av min Firstbeat analys(sätter upp den här bara jag hinner) i powerpoint format. Jag sov alltså endast två timmar den natten. Följande skoldag presenterade vi arbetena 9.30-15, den dagen gick bra men efter det har jag inte fått någonting gjort. Har bara sovit, slöat och ja just det..vi presenterade ett till arbete idag, som förvånansvärt nog fick beröm. Imorgon 9-9.45 ska jag dra min sista vattengymnastik för i år, efter det ska jag och servera lunch på en stor, gammal träbåt och sen slipper jag äntligen till Ekenäs. Fast jag jobbar också fredagen i Helsingfors så hinner inte njuta allt för många minuter av friheten. Men jag tar bilen till jobbet så då slipper jag tillbaka till Ekenäs på fredag natt och kan stanna där till söndag dag. På måndagen har jag mitt sista prov och på tisdagen flyger jag HEM till AUSTRALIEN! Det kommer att bli så skönt med en månads semester från allt. Ja kommer med gott samvete njuta av varje sekund.

Hoppas vår träning har gått bra för er, min måndag föll bort men det kommer jag att ta igen ännu under den här veckan. Jag kommer att sätta upp några andra förslag på triceps-övningar som man kan göra istället för Casseys triceps-armpressar. Snabbt kan jag förklara att man lättare kan träna triceps genom att göra dips. Endera genom att hålla överkroppen lyft med hjälp av en stol som på bilden nedan eller så kan man göra samma rörelse men sittande på golvet med knäna böjda eller rumpan i luften och raka ben. Men som sagt jag förklarar mera inom kort.




Vecka 2 - Torsdag - FUNDAY

30 minuter cardio och 15 minuter stretch. Det kommer att bli svettigt så ha en handduk och vattenflaska till hands. Det ingår sparkar i träningen och om ni som jag har en minimal lägenhet så rekommenderar jag att lämna bort sparken och att ersätta den med ett helt vanligt knälyft. Det förekommer också flera steg sida till sida eller fram och bak, om ni har brist på utrymme är det bara att göra samma övningar på plats. Berätta gärna efter träningen vad ni tyckte om veckans annorlunda klipp.
Ja och om någon av er verkligen inte vill göra den här träningen så kan ni också gå ut på en power walk eller gå och simma.


2 comments:

  1. Du har nog verkligen gjort dig förtjänt av att åka iväg Cecci, vitsi jag är impad av hur duktig du e med skolan och jobb och hela helvete. Du vet vad du vill och kämpar för det! Och nu ska du verkligen få luta dig tillbaka och njuta av ditt Australien! En riktigt god jul önskar jag dig, ha det så bra och sköt om dig! Kanske vi ses nåt över julhelgen, annars gör vi det säkert när du är tillbaks i Finland! Kram!

    ReplyDelete
  2. Och nu ser jag ju att ditt inlägg publicerades för typ en vecka sedan och att du förmodligen är påväg till eller är framme i Aussie redan! så vi ses ju nog INT i jul, men hursomhelst ska du ha de nice! :)

    ReplyDelete