Monday, March 26, 2012

Den första dagen

Iklädd blå scrubs har jag nu spenderat min första dag på Vasa hvc. De första timmarna visades jag runt och shit vad stort det är. Där jobbar 22 fysioterapeuter, 6 ergoterapeuter, konditionsskötare och vårdare. Idag skulle vi ha fyra klienter men två avbokade och en dök inte upp. Imorgon och på onsdagen har vi klienter hela dagen så då blir det lite mera praktiskt. Fast det var helt bra att vi inte hade så många klienter idag så jag kunde sitta i mitt eget rum och bekanta mig med deras datorsystem. Redan nästa vecka har jag inbokat fem egna klienter. Två rygg-, två axel- och en knäpatient. De kommer jag sedan att få planera och sköta själv så länge som de kommer till oss.

Nu är jag barnvakt åt Elton och Elwa medan resten av familjen är ut på vift.


2 comments:

  1. Replies
    1. Jag gjorde det faktiskt! Hon verka jätte trevlig. Det kan vara (hoppas!) att jag får fara och hänga med henne i ett senare skede. :)

      Delete