Sunday, April 8, 2012

Livet just nu

Vet ni vad? Nästa vecka är min tredje vecka på praktiken! Det har gått så sjukt fort. På tisdagen kommer det också en till tjej från fysio-tvåan till samma plats som mig. Vi har olika handledare men det kommer att bli jättekul att ha en annan fys-studerande att prata med på alla pauser. Jag har inplanerat fyra nya klienter, två återbesök och en gymövervakning till nästa vecka.

De senaste veckorna har jag bara fokuserat på att komma igenom praktiken, hinna träna och sova ordentligt. Praktiken och träningen gick bra men sömnen blev lite lidande. Den här veckan ska jag noga planera min vardag så att jag ännu till skulle kunna ägna en till två timmar per dag åt skolarbeten. Hittills har jag planerat mina klienter hemma efter praktiken men nu när jag inte behöver följa med så mycket kommer jag att ha tid att planera dem under arbetstid.

Träningen har fått en perfekt start och eftersom Wasa Sports Gym är världens bästa och största gym(man behöver en karta för att hitta där, på allvar! De har en stor karta på väggen där man kommer in) finns det alltid lediga maskiner och ledda timmar som passar ens behov. Hittills har jag fokuserat på BodyPump och random cardio timmar. Pump känns mera effektivt nu än gym eftersom jag märkte att mina muskler var så förfärligt svaga och ovana med träning. Under det första passet kunde jag inte alls ta ut musklerna, det började inte alls bränna utan jag blev bara så svag att jag inte kunde lita på musklerna. Hemsk känsla. Som tur är visade det sig att musklerna bara var så ovana vid sådan belastning och nu redan efter andra gången gick det hur bra som helst att ladda på mera vikter OCH DET BRÄNDE.

I kväll ska vi ha en äkta movie-night. Mycket gott och förhoppningsvis är trillern, All Good Things en höjdare.

Idag inledde vi också grillsäsongen

och åt rester

No comments:

Post a Comment