Friday, April 13, 2012

Oh happy day!

Äntligen är det veckoslut och jag fick sluta redan 12.30. Jag har alla måndagens klienter färdigplanerade och bilen fick också tid till måndagen, vilket betyder LEDIGT VECKOSLUT. Härligt! Visst har jag skolarbeten som ska fixas men det är det enda.

I kväll blir det Pump och det har känts bra att Pump'a varannan dag. Jag har tagit en proteinshake efter varje pass för att påskynda återhämtningen och minska träningsvärken. Före träningen har jag också tagit L-Arginin.


Just nu kör jag färdigblandade shakear bara för att det är så mycket lättare, 1,59€ st från matbutiken. Kanske jag den här helgen har tid att söka upp och beställa ett bra pulver. Har ni någon favorit att rekommendera?



Mitt kosttillskott, L-Arginin. Mina lärare inom Sports Nutrition talade så gott om ämnet att jag måste prova. Den möjliggör en effektivare transport av näringsämnen till muskelcellerna och vidgar blodkärlen så att blodflödet förbättras. Man får ökad pump som öppnar interna transportvägar i muskelcellerna och ger således en ökad muskeltillväxt. Eftersom blodflödet förbättras orkar man också med några extra reps(repetitioner). Bättre syretillförsel till musklerna hjälper till att upprätthålla nivåerna av fosfatkreatin( musklernas huvudsakliga energikälla) vilket gör att slaggprodukter som påverkar musklerna negativt lättare kan transporteras bort. Jag kan inte ännu med säkerhet säga att den har hjälpt men åtminstone har den haft en placebo-effekt och jag har mindre domningar i armar, händer, ben och fötter. Den säljs i vissa matbutiker och via fitnesstukku/gymgrossisten på nätet.


1 comment:

  1. Här har du i alla fall mitt favoritprotein: http://tristezas.blogg.se/2011/april/nya-fotbollsskor.html#comment

    Jag tror att man bara hittar det i specialbutiker här i Finland, men annars kan man beställa det från gymvaruhuset.com. Alla smaker är goda, och bäst är det att blanda med fettfri mjölk. :)

    ReplyDelete