Thursday, April 19, 2012

Paket och solsken, vilken kombination!

Hahaa, i dag har det varit en bra dag. Jag hade två klienter helt själv utan övervakning och med båda gick jag igenom personliga träningsprogram. Efter jobbet plockade jag upp bilen från besiktningskontoret, den gick igenom! Vilken lättnad, den har varit obesiktad sedan 3.4... Under dagen fick jag också ett meddelande från posten om att mitt paket från Fitnesstukku hade kommit. På posten hittade jag också en liten "halvvägs genom första praktiken"-present.







I kväll blev det Pump och det var samma manliga ledare som jag senast också blev sjukt irriterad på. Han är hela tiden en halv sekund sen och berättar aldrig på förhand vad man ska göra eller hur. Grr. Hans favoritord är näin, noin, tähän och tohon, han har dålig teknik, han är osäker och kommer inte ihåg programmet. Jag vet att jag låter bitter nu men vi synkka helt enkelt inte. I fortsättningen prioriterar jag Maris timmar. Nu ska jag gå i säng och förbereda mig inför morgondagen. Jag kommer igen att ha en patient utan övervakning. Patienten har blivit lovad operation fast patienten inte har inskränkt rörelse eller konstant smärta. Det enda jag har hittat är ruptur på infraspinatus muskeln och allmän svaghet. Vi ska träna några andra muskler som hjälper till med utåtrotation i axeln, gå igenom gamla övningar och undersöka lite för att förstärka diagnosen. Sen är det äntligen fredag.

No comments:

Post a Comment