Tuesday, August 14, 2012

Beach volley

I dag cyklade jag ner till Mariebad efter jobbet för att spela beach volley med tre andra fyssar och en psykolog. Det var jättekul men inget högklassigt spel. Senare på kvällen tog jag även cykeln till matbutiken. Det känns skönt nu när jag börjar känna mig som hemma. I morgon blir det Step och på torsdagen blir det äntligen Pump. Här mellan varven ska slutarbetet plockas fram men först måste jag läsa lite mera om rehabilitering för neurologiska patienter. Dagens jobb gick riktigt bra men jag är ändå så pass borta ännu att det som vi gjorde i morse känns som en evighet sedan. I morgon har jag en fullspäckad dag på rehaben och så ska jag också hinna skriva statusen på dagens patient och planera torsdagen patienter. Det känns förstås lite tungt i början men bara jag kommer in i ÅHS-fys rutiner kommer det nog att gå bra. Arbetskompisarna är trevliga och jag har redan träffat några som jag känner att jag kan vända mig till om det är någonting som jag funderar över. Jag har på känn att jag kommer att trivas som fysio på ÅHS. Sen har jag ju också den fördelen att jag efter min praktikperiod kommer att ha bekantat mig med alla deras avdelningar förutom kirurgiska. Vem vet, kanske jag i framtiden kommer på ett vikariat till lilla ön.



No comments:

Post a Comment