Wednesday, August 22, 2012

Endorphins

Det var en bra dag på jobbet med en grymt intressant poliklinisk patient som kom in för smärta, vilket betyder att det inte finns en diagnos och jag måsta göra en väldigt grundlig undersökning. Jag hittade en massa avvikande grejer som kommer att göra den här patienten till en av de mest intressanta hittills. På förhand trodde vi att smärtan berodde på muskelsvaghet, som det oftast gör hos de här patienterna, men ack så fel vi hade.

Efter jobbet gjorde jag en Jamie Oliver 3 minute meal, kollade på Home and Away och cyklade iväg till gymmet. Det blev ett toppen Step pass med en supertrevlig och glad instruktör. Vilken betydelse det kan ha om instruktören ler och njuter av att leda. Hennes Step vill jag gå på varje onsdag! Nu sprutar energin och jag tänker ta ut allt på examensarbetet.

Jag har ju inte alls berättat någonting om mitt första intryck av Åland. Det finns tre saker som jag hittills har reagerat på att Åland har mera av än någon annan stans var jag har varit. Det första är cykelhjälmar, MASSOR av människor använder cykelhjälm. Det andra är trevliga människor. Alla är väldigt öppna och glada och jag känner mig jätte välkommen överallt. Det sista är MÖRDARSNIGLAR! Det kryllar av mördarsniglar på vägarna. De är en pest i alla trädgårdar och jag har också lärt mig att det kommer 400 nya mördarsniglar från en mördarsnigel. De är ett vanligt samtalsämne på jobbet och de flesta tycks samla mördarsniglarna i 10 liters ämbar, strö på rikligt med salt och sedan sätta på locket.

Rosie in action

Hösten har anlänt till Åland

En mördarsnigel

En medelstor mördarsnigel

No comments:

Post a Comment