Wednesday, August 15, 2012

Det rullar på

Tre dagar in i praktiken och nu känns det riktigt bra. Det känns som om jag börjar ha huvudet med mig och kan börja tänka ordentligt. Jag har två fullbokade dagar framför mig innan helgen, så det kommer att gå undan. Jag har hittat en fyssare som jag gillar mest och efter att vi har diskuterat en hel del kom det fram att vi också tänker väldigt lika. Den här fyssen är väldigt duktig och jag ska försöka lära mig så mycket som jag bara kan av den här personen. I morgon kommer jag att börja dagen med en poliklinisk kirurgisk patient som har haft en allvarlig fraktur och opererats på fastlandet. Det finns inga texter på hur operationen har gått, vad de gjorde eller hur patienten mår efter ingreppet så det kommer ju att bli intressant och framför allt en utmaning.

Dagens fail var då jag började laga mat och halvvägs in märkte att jag inte har kryddor. Ingenting som ens skulle ha gett lite saltsmak åt maten. Som tur var köttet marinerat men det blev ändå ganska smaklöst. Det blir ny cykeltur till S-market i morgon.

BodyStep'en på Avancia var kul men eftersom det var ett nytt program med flera nya rörelser och en instruktör som använde ord som jag inte hade hört förut så kunde jag inte ta ut mig helt. Nästa onsdag på nytt och då kör jag fullt genom hela passet.

Här får ni njuta av en bild på grymma "Blixten".


No comments:

Post a Comment