Thursday, August 23, 2012

Lycklig studerande

En lugn och bra dag på jobbet. Det började med kaka till kaffet och fortsatte med fys-möte. Under mötet diskuterades det en hel del som inte angår mig men till slut gick vi alla tillsammans igenom en ryggundersökning och gav varandra råd och diskuterade olika situationer och specifika test. Det gav mig massor och jag blev imponerad av sammanhållningen i gruppen. Än en gång kan jag konstatera att jag älskar mitt yrke. Förutom de här topparna var också en av mina rehab-patienter på hugget och gjorde bättre ifrån sig än någonsin(under de två veckorna som jag jobbat med patienten) tidigare vilket gjorde mig överlycklig. Det kändes nästan som om jag var gladare än patienten men det finns inte något som slår känslan av att få en patient som varit skadad länge att använda en muskelgrupp som varit ur spel eller rejält svag.

Efter jobbet blev det Pump och matshopping. Nu är klockan redan över 11EM och jag är supermätt och väldigt pigg. Under de senaste kvällarna har jag haft svårt att somna och därmed varit extremt trött när jag ska stiga upp. För att sänka energin och välkomna sömnen ska jag i dag försöka med att skriva några rader på examensarbetet. Vanligtvis brukar själva tanken på skolarbete göra att man somnar så vi får se om det lyckas.

Hittills den bästa nordiska fys-tidningen som jag har läst



No comments:

Post a Comment