Monday, August 27, 2012

Måndag

Det har varit en typisk trögstartad måndag. Jag sov väldigt dåligt under natten och hamnade slita mig ur sängen för att komma iväg i tid. Jobbet började med dåliga nyheter om en av mina patienter men dagen blev sakta bättre och utan att jag märkte hade jag varit en halv timme övertid. Jag hade ingen lust att cykla till gymmet men gjorde det ändå och som alltid kändes allt mycket lättare efteråt. Måndagens träning blev som vanligt Pump och fortfarande stör jag mig på ledarens taktsinne, hennes pendlande triceps kickbacks och "armbåge mot knä" i magmusklerna. MEN det var mycket bättre än förra veckan så kanske nästa vecka går utan problem. Jag hamnade också avboka onsdagens Step eftersom jag helt enkelt inte har tid att bara ha roligt utan måste också komma ihåg att skriva skriva skriva. Step'en har varit mitt favoritpass här på Åland men eftersom jag satsar på att bygga muskler går Pump'en före.

Nu till det roliga...I morgon börjar Paf Open Åland! Tisdagens spel går ut på att länder med minst fyra lag spelar mot varandra om en plats vidare i turneringen. Om vädret är bra cyklar jag ner en stund direkt efter jobbet.

Center court

Mitt favoritteam Larissa och Juliana

*bilderna är från Google

No comments:

Post a Comment