Monday, August 13, 2012

Första dagen av den sista praktiken

Det har varit en lång dag med en massa ny information. Datorsystemen är helt annorlunda än de två andra jag har lärt mig förut och självklart fungerar allt annat också lite annorlunda. I morgon klockan 10 kommer jag att ha min första polikliniska neurologiska patient. På den patienten ska jag göra en grundundersökning så att jag sedan kan skriva en status. Jag har också fått två patienter som finns på rehab avdelningen, en av dem träffade jag i dag och den andra får jag träffa i morgon. För att hålla mig sysselsatt har jag även fått en ryggpatient och en nackpatient. Utöver de här patienterna kommer jag också att springa lös på geriatriska och medicinska avdelningen. De tyckte att de skulle ge mig en lite mjukare start men med de här och slutarbetet känns det nog som om min hjärna skulle ha riktigt tillräckligt.

Efter jobbet var jag rejält trött och slängde hastigt in en stor portion mat innan jag var tvungen att ta en power nap. På kvällen åka vi runt till Ålands TVÅ gym och jämförde priser och vad de hade att erbjuda. Som tur var blev det Avancia(klick) som är närmast, billigast, störst, modernast och bäst. 85€ för 7 veckor i jämförelse med Träningsverket som skulle ha 80€ för ett 10-gångerskort.

Som kvälls-skoj blev det äventyrsminigolf med Jannica och Mike. Mera än så har jag faktiskt inte åstadkommit under min första dag på ön. Jag är helt utmattad och med lite tur är jag i säng före 11.

Jag bor i det närmaste huset som man ser knuten av och jobbar i det låga huset rakt framför

Jannica

Mike

No comments:

Post a Comment