Monday, September 3, 2012

Det närmar sig med stormsteg

I dag fick jag bekräftat datum då jag ska börja på CB Physio i Albir, Spanien. Det kommer ett busslast med patienter 13.10 och då måste jag vara där. Jag har nu bokat en one-way flygbiljett till Alicante tidigt på onsdag morgon 10.10. (Hah, jag har inte ens tänkt på det förrän nu när jag ser datumet skrivet sådär. Mitt lyckonummer är 10! Kusligt..) Mitt nya äventyr har äntligen förverkligats. Känslan är obeskrivlig! Lycka, nervositet, lättnad, ångest, längtan och ja man skulle väl kunna beskriva det som nykär. Nu tar jag fram piskan och sätter dunderfart på slutarbetet.

Dagens gröt var riktigt intressant, inte det godaste men absolut inte det äckligaste. Jag tror det här kommer att bli bra. Jag lagade en alltför liten portion så i morgon slevar jag i lite grynost och ser hur det går ihop.

Jag tänkte nästan försena mig till gymmet då jag glömde bort att cykeln blev i stan i går. Jag fick en lätt panik, speciellt när jag skulle på Pump och rusade iväg mot gymmet med resultatet att jag var där i god tid före alla andra. Eftersom jag har gnällt så mycket på instruktörerna måste jag i dag säga att hon var riktigt duktig och motiverande. Efter Pump'en gick jag in till centrum efter cykeln och cyklade hem. Det blev alltså en riktigt ordentlig träningsrunda och den här veckan skulle inte ha kunnat börja bättre.




No comments:

Post a Comment