Friday, September 14, 2012

Kinesiotejpad

Än en gång har jag problem med axeln. Samma axel. Det intressanta är att varje gång jag får problem med axeln ger det nya symptom. Det senaste är konstant molande smärta på framsidan av delta. Min handledare skulle sätta kinesiotejp och i samma väva palperade hon några triggerpunkter vid yttre sidan av skulderbladet och OUCH vad de var ömma. Det kändes som hela plinten sväva upp i taket. Hon hittade just den smärtan som jag upplever och gjorde en tejpning utifrån det.



Än så länge är smärtan borta och jag känner mig mycket starkare och stabilare. Nästa vecka ska hon utföra en till behandling för de irriterade triggerpunkterna. Hoppas smärtan försvinner med detta så att jag kan fokusera på att stärka axeln och skuldran.

No comments:

Post a Comment