Wednesday, September 5, 2012

Vad hände med onsdagen?

All min energi sögs ur mig under jobbtid och efter jobbet har min hjärna varit i koma. Det mest intressantaste som har hänt under dagens fritid var då jag skar mig och insåg att jag inte hade en sax att klippa plåstret med. Det blev ett val mellan ovassa köksknivar och nagelklippare. Nagelklipparen vann. Exakt så mycket har hänt i dag.

Nu ska jag läsa lite i IKINÄ-opas som är 183 sidor lång och endast tillgänglig på finska i pdf-format. Den utkom i början av det här året, handlar om hur man kan förhindra fallolyckor bland äldre och således är den en viktig del av mitt slutarbete. Finns det någonting jag hatar mera än att läsa finska är det att översätta finska till vetenskaplig engelska.

Morgondagen är en stor och väldigt viktig dag för mig. Jag kommer att få uppleva någonting som jag aldrig upplevt förr. Jag vet inte hur jag tycker och känner inför den här upplevelsen och har nu en blandad känsla av nervositet och iver. Jag berättar mera om det i morgon. Här följer en ledtråd om vad som kommer att hända...


No comments:

Post a Comment