Monday, September 24, 2012

Usch fy.

Jag har haft den ohälsosammaste tiden i mitt liv under de här sju veckorna på Åland. Visst har jag tränat och tagit mig fram med cykel men mängderna socker som jag vräkt i mig under den här tiden... uh, jag mår riktigt illa när jag tänker på det. Jag har själv köpt en hel hög snacks till mina thesis-marathon. Redan det går över sockergränsen och ovanpå det blir jag konstant bjuden på en massa godheter. Jag älskar ju god mat, bakverk(inte torra!), frukter och tydligen har också godissuget hittat sin väg tillbaka. Eftersom jag inte har problem med övervikt utan snarare har försökt gå upp i vikt har jag inte funderat så mycket på vad jag har ätit utan ätit allt som jag är sugen på. När jag flyttar till Spanien ska jag gå tillbaka till mina gamla matvanor.

I dag på jobbet bjöds det på fazers blå choklad, muffins och äppelpaj

Jag kan gladeligen meddela att gröten kommer att stanna i mitt liv. Hittills serveras den bäst med hallon och grynost/keso.


No comments:

Post a Comment