Wednesday, February 8, 2012

Det rullar på

Idag tog jag mig i kragen och sökte praktikplats till Ekenäs Sjukhus och också ett sommarvikariat i Ekenäs som fysioterapeut. Nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på att jag får båda. Tänk vad roligt det skulle vara om jag aldrig mera hamnar jobba med något uselt jobb som vem som helst kan göra. Det är ju det jag har strävat till de senaste åtta åren. Aldrig mera sjukhustvätt, glasskiosk, cafe jobb eller andra jobb var kunden alltid har rätt och vet bäst. Snart, väldigt snart får jag göra det jag vill.

Jag tror också att jag glömde nämna att jag har endast sex veckor kvar av mina kurser på Arcada. Fatta hur glad jag blev när jag insåg det. Sedan jag kom från Australien i augusti har mitt liv varit på autopilot. Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde mellan Juli 2011 och Februari 2012. Nu när jag har accepterat mitt val att slutföra mina studier i Finland känns allt så mycket lättare. Mitt catering jobb har också haft jätte lite keikkor vilket betyder att jag har haft mera tid att hänga med kompisar och fast det är svinkallt ute så känns livet inte så dåligt. Jag vet att vi går mot ljusare tider och snart är sommaren här. Ja, det kan ju också ha lite att göra med att jag åker till Orlando 16-25.2 var det för tillfället är 25+ och sol.

Den 25.3 ger jag bort/säljer alla mina saker och blir 'hemlös'. Mitt första stopp som couch surfer blir i Vasa. Där kommer jag att inleda min första sju-veckors praktik på hälsovårdscentralen. Jag är sjukt taggad, det är ju inte alls länge dit. Endast en månad efter att jag har kommit hem från USA och tre veckor efter Sverige kryssningen med mamma.

*Google bild

No comments:

Post a Comment