Tuesday, February 14, 2012

Enkel yoga rutin

Vad spännande, jag har gjort min första video någonsin! Nu ska ni inte vara så kritiska eftersom jag absolut inte är en yogainstruktör. Men jag ÄLSKAR yoga. Det är det enda som får mig att släppa all mental stress tillika som kroppen slappnar av. Videon är på en simpel kort serie som jag kör om och om igen. Nedan har jag skrivit upp i vilken ordning allt kommer så att ni kan klura ut vad jag säger. Allt går på engelska eftersom det känns mera naturligt för mig. Jag brukar dra igenom den här rutinen hemma på morgonen för att vakna, på dagen för att fokusera eller på kvällen för att släppa taget om allt som dagen(och morgondagen) har fört med sig. Hoppas ni kommer att gilla min lilla rutin. Ni kan göra den i egen takt och hur många gånger som helst.

Innan vi kör igång vill jag att ni lägger er på rygg på mattan. Sätt ena handen på magen vid diafragma/i mitten på magen där revbenen slutar. Andas djupt genom näsan och försök slappna av helt i axlar och övre bröstkorgen. När andningen är fokuserad till området under din hand andas du på samma sätt fem gånger till. Det är så vi kommer att andas genom hela rutinen.

Nu kör vi.

Deep breath
Hands up
Chair position
Back up
Fall down
Straight back
Fall down
Plank
Push up
Upward dog - Knees off the floor and shoulders down
Downward dog
Plank
Step forward
Straight legs - fall down
Straight back
Fall down
Roll up.



Om ni gillar min rutin kan jag förklara tekniken mera ingående i nästa inlägg. Hur tycker ni att det gick?

No comments:

Post a Comment