Tuesday, February 7, 2012

Vecka 10 - 15

Ett stort tack till alla som orkat fortsätta med Pilates övningarna trots att jag har varit bortkopplad en stund. Ni är guld värda och kan vara sjukt stolta över er själva! Nu är det bara 5,5 vecka kvar av vårt program och nästa vecka börjar slutspurten. Här kommer ett nytt upplägg med nya och bekanta klipp. Enjoy!


Monday - Abs, Back, Glutes
Tuesday - Body, Arms, Legs
Wednesday - Abs, Glutes
Thursday - Slimdown
Friday - Body, Arms, Legs
Saturday - Cardio, Abs, Back, Glutes
Sunday - Stretch



Som ni ser har jag med flit lämnat bort vilodagar. Det är för att alla människor är olika och har olika scheman så nu kan ni själv sätta in 1-2 dagar vila per vecka. Se bara till att ni tränar alla muskelgrupper varje vecka. Jag har satt in några nya delar, Body, Slimdown och Cardio videon som kommer att hjälpa till med att bränna fett. Pulsen upp och fettet försvinner.


MONDAY - ABS, BACK, GLUTES

abs

back

glutes


TUESDAY - BODY, ARMS, LEGS

body

arms

legs


WEDNESDAY - ABS, GLUTES

abs

glutes


THURSDAY - SLIMDOWN

1

2


FRIDAY - BODY, ARMS, LEGS

body

arms

legs


SATURDAY - CARDIO, ABS, BACK, GLUTES

cardio

abs

back

glutes


SUNDAY - STRETCH

stretch


Om ni vill stretcha under de dagarna som ni tränar ska ni INTE göra det före eller direkt efter träningen. Djupa stretchningar sträcker muskeln och gör den avslappnad och om vi då tränar explosivt kan musklen lätt skadas. Samma efter träningen, muskeln är varm och trött och kan lätt tänjas för långt och bli skadad. Vänta helst två timmar efter träningen innan ni stretchar. Om ni absolut måste stretcha direkt efteråt ska ni endast göra korta och lätta övningar, pressa inte musklen. För mig känns det bäst att stretcha direkt när jag stigit upp på morgonen eller just före jag går och sova. Jag rekommenderar att alla skulle stretcha en gång per dag, då slipper man alla spänningar som i värsta fall kan leda till värk, speciellt huvudvärk. Som uppvärmning är det alltid bäst att gå ut och gå, länka, hoppa hopprep, cykla, cross-traina eller liknande. Hoppas ni kommer att gilla de nya videona. Berätta gärna hur det går och ge aldrig upp. No excuses, just results.

1 comment:

  1. STORT tack till dej som lägger ner tid på att sätta ihop de här programmen!!! Skitkul med nya videon!!

    ReplyDelete