Monday, February 13, 2012

En typsik måndag

Idag när jag vaknade var jag full av energi som jag oftast är på måndagar. Men som vanligt blir det något rådd som drar ner på hela resten av dagen. Det brukar vara allt från förseningar, böter, räkningar till saker som jag glömt bort under helgen. Men i morse var det någonting ännu onödigare. När jag vaknade skickade jag ett mail om min Ekenäs-praktik till min lärare och bad henne kontakta praktikplatsen och säga att allt är okej. Jag for vidare på världens bästa morgonmål till Carldemumma med Niise som jag inte sett på länge. Vi hade super mysigt och därifrån körde jag glatt till tåget. När jag kom hem kollade jag hastigt mailen och där hade jag ett mail tillbaka från min lärare. "Elever får inte vara på praktik när lärarna är på semester, du måste flytta din praktik." Oj nej, jag såg hur hela min sommar och min plan att bli färdig till Oktober flög ut genom fönstret. Jag visste inte vad jag skulle göra. Jag blev bara så platt och tom. Det handlar bara om sista veckan av min praktik, veckan efter midsommaren. Jag mailade tillbaka och skrev att den inte går att flytta eftersom jag kommer direkt från min Vasa-praktik till den här. Klädde på mig och gick buttert till skolan. Vi hade timme med samma lärare och jag frågade henne sakta om hon hade läst mitt svar.. "Jo, okej nå vi kan ju inte flytta den då men det gör ingenting vi fixar det nog på något sätt. Du hade ju sån tur med praktiken så nu ska vi se till att du får gå den." Vah?! Så nu får jag ändå gå den.

Efter skolan har jag tagit det lugnt, planerat morgondagens balans-seniorjumppa och ätit mumsfilibabba. Jag känner att förkylningen håller på att vinna över mitt immunförsvar så jag har boostat med lite extra antioxidanter, c-vitaminer, d-vitamin, finrexin och vatten.Vila och sömn är också bra för att förstärka immunförsvaret så nu kryper jag ner under värmefilten med 'Amelia Träning & Pepp' och några avsnitt Wilfred.

Psst. Bara tre nätter kvar tills jag slipper till värmen. Fan vad skönt det kommer att bli!

Dagens mumsfilibabba, hallon-blåbär-kvarg

No comments:

Post a Comment