Wednesday, February 8, 2012

Examensarbete - steg ett

Hipp hipp hurra för nu har jag tagit det första riktiga steget med mitt examensarbete. Jag hade en träff med min handledare och tillsammans satte vi upp en plan och nu är det bara att tuta och köra. Arbetet kommer att bli ett beställningsarbete från skolan som kombinerar två internationella samarbetsprojekt. Det bygger först på ett samarbete med Malta om 'åldringar och boende' och sedan satte vi in ett till samarbete som gör att det blir en litteraturöversikt som baserar sig på statistik om åldringar och boende i Finland, Malta, Irland och Spanien. Jag trodde att det skulle bli tråkigt men jag gillar att leka med statistik och jämföra olika länder så det kommer troligen ändå sen sist och slutligen att bli riktigt kul. Förhoppningsvis kommer jag också att få åka åtminstone till Malta och presentera arbetet på deras universitet. Spännande! Nu måste jag bara se till att det blir ett utmärkt examensarbete.






* Bilderna är tagna från Google images

No comments:

Post a Comment