Monday, June 25, 2012

Det går framåt

I går kom jag på att jag ännu inte har sökt praktikplats till det neurologiska fältet som börjar i mitten av augusti. Jag tänkte nämligen söka till Mjölbolstas rehabiliteringsavdelning men för någon vecka sedan kom det fram att de ska lägga ner hela avdelningen. Så jag funderade en liten stund och kom på världens idé. ÅLAND! Jag mailade och hörde om det skulle finnas möjlighet att få en praktikplats på rehabiliteringsavdelningen på Ålands Sjukhus och i dag svarade de att det går bra. Vilken tur! Det hjälpte ju förstås lite att jag känner överskötaren...men ändå! JEEJEEJEEEE!!!

På jobbet fick jag äntligen ett par blåa byxor och en egen telefon, nu känner jag mig verkligen som en riktig fysio. Under dagen flyttades inre medicin och kirurgiska avdelningen ihop vilket ledde till ett relativt redigt kaos på avdelningen. Efter jobbet blev det kalas för mina tvillingkusiner som gjorde att jag missade dagens träning. I morgon blir det nya tag med många nya klienter. Nu ska jag krypa in under täcket och njuta av ett avsnitt Home and Away före jag flyter in i drömmarnas värld.





No comments:

Post a Comment