Thursday, June 21, 2012

Semester!

Tisdagens tent skulle inte ha kunnat gå bättre och jag svävar ännu från alla positiva kommentarer. Jag älskar mitt yrke! Speciellt när jag får göra det på mitt sätt. Det är det som är så härligt med fysioterapi. Man kan behandla samma sak på så många olika sätt och få samma goda resultat. Under min praktik har jag jobbat så många timmar övertid att jag kunnat ta den här dagen ledigt. Eftersom jag inte kommer att ha någon längre ledighet känns det nu underbart att ha FYRA DAGAR LEDIGT. På måndag är jag tillbaka på sjukhuset men nu ska jag njuta till 100% av midsommaren. Vet ni vad? Jag har också fått mina egna koder på sjukhuset så nu när jag skriver om patienter kommer mitt namn upp som Fysioterapeut Cecilia Rönnblad. Det är så härligt att jag snart kommer att vara färdig. 

Dagen började jag klockan 9 med BodyBalance. Det var första gången jag gick på den timmen och den är faktiskt bra. Från och med i dag kommer den att finnas med i träningsplanen. BodyBalance tränar balansen, de djupa stabiliserande musklerna, kroppskontroll, stabilitet och andningen. Väldigt viktigt för att förebygga ryggsmärta. Alla borde träna de här sakerna och om man inte riktigt vet hur man ska göra det på egen hand rekommenderar jag BodyBalace. Redan två gånger i veckan skulle ha positiv effekt och klart att en gång är bättre än ingen gång.

I dag ska allt förberedas inför midsommaren som jag ska fira på Mistö med närmare 40 vänner. Det kommer att bli en sjukt rolig helg. Hoppas bara vädret håller upp. Om en stund ska jag bege mig mot stan där jag ska luncha med familjen och fammo, efter det blir det troligen en kaffe i solen och sedan högklassigt chillande med vännerna.


No comments:

Post a Comment