Friday, June 29, 2012

Kyrkfri

För en stund sen tog jag tag i en sak som jag länge funderat över. Jag skrev ut mig ur kyrkan via eroakirkosta.fi. Det var superenkelt, tog runt 30 sekunder. Jag ska helt enkelt inte höra till kyrkan eftersom jag absolut inte är troende.

Tidigare på dagen blev det volleyboll...


...och tänk hur det skulle ha gått om jag skulle ha cyklat när den här fågeln lättade på trycket!


I morgon är det äntligen min sista dag som obetald praktikant. Nu har jag jobbat 14 veckor i sträck, måndag till fredag, 8 till 3 eller 4. Det börjar nog ta på när kontot bara blir tommare och tommare. Jag har försökt jobba några extra helger men det blir för tungt i längden.

Nu är allt klart inför min neurologiska praktik på Åland. Jag kommer att börja 13 augusti och sluta 28 september. De har hittat en handledare åt mig och praktiken kommer att bli toppen. Varje morgon får jag börja med egen poliklinisk mottagning och på eftermiddagen fortsätter jag på medicin, rehab eller geriatriska avdelningen. Nu är allt förutom slutarbetet ordnat. Bara arbetsintervjun går min väg kommer mitt liv att vara ganska perfekt.

No comments:

Post a Comment