Wednesday, June 6, 2012

Hälsodagen

Den här dagen har jag faktiskt känt mig som en hurtig fysioterapeut. Först hela långa dagen på jobb, efter det tog jag en kaffe med pappa och gick igenom hans axel och undersökte den riktigt grundligt för att komma fram till varför han har smärta, sen två timmar volleyboll, direkt efter det en timme Pump och nu ska jag söka bålstabiliserande övningar på nätet. I morgon har jag min första poliklinska patient på sjukhuset, det är en undersökning som jag utfört många gånger förut men eftersom alla fall är individuella och Ekenäs sjukhus har en annan syn på vården än Vasa hvc så kommer det nog att bli lite annorlunda.


I går hände det någonting i axeln då vi gjorde sidoplankan och vanlig planka med klättring från armbågarna upp till händerna, ner igen osv. Jag tror det endast är överansträngt eller en försträckning vid Supraspinatus fäste. På jobbet använde jag kylgel och just före hemfärd fixade min handledare en kinesiotejpning.

En bild från igår, det råkade bara bli såhär.

1 comment:

  1. Ring mig nästa gång ni far på volley, joinar gärna! :)

    ReplyDelete