Tuesday, June 26, 2012

Tillbaka i samma rulle

Nu snurrar livet på igen som vanligt. Jobba, äta, träna, äta, sova, jobba, äta, träna, äta, sova, jobba och så fortsätter det ända till veckoslutet som redan för länge sedan varit bokat. Hur ska jag planera dagen för att hinna med allt som måste göras? Hur ska jag hinna skriva tre timmar effektivt på slutarbetet per dag? Har någon ett bra förslag? Nu skulle jag nog behöva flera timmar i dygnet. 

På jobbet dök min polikliniska patient inte upp. Hur har man mage att boka in sig och sedan bara utebli? För guds skull människor, om ni har ett besök någonstans och ni inte kan komma på grund av vilken orsak som helst, ANNULLERA! Det finns inte någonting mera störande än att förbereda allt inför ett besök och sedan hamna gå med fem minuters mellanrum och kolla om patienten har kommit. Man kan liksom inte heller gå till avdelningen och göra någonting vettigt ifall personen bara är sen. 

Dagens träning blev BodyBalance och i morgon får jag äntligen igen gå på Pump. Jag hade tänkt crossträna efter dagens pass men jag höll på att somna fem gånger under avslappningen så i dag är det viktigare att jag kommer i tid i säng. Före träningen var jag också och kollade på två av mina vänners tennismatch. De är så sjukt duktiga. Senast jag spelade tennis var under första året i gymnasiet. Det är synd att den föll bort men under den tiden var jag mera intresserad av volleyboll och innebandy. Det är jag nog ännu men nu tränar jag ingen sport alls så det skulle vara kul att ta upp det igen. 

Det kan vara att jag har glömt bort att berätta åt er att jag kommer att delta i en beach volley turnering under helgen. Jag hade nämligen själv glömt bort det. En av mina gamla volleykompisar ringde och frågade om jag ville ställa upp med henne och självklart svarade jag JA. Matcherna kommer att hållas i Hangö under hela lördagen och självklart har de lovat regn, hela dagen bara regn. Hoppas att det kommer att ändra. Ni är alla hjärtligt välkomna att komma och heja på oss, jag sätter upp matchtiderna när jag får dem.


1 comment:

  1. Ajo vi blev ju på hälft när du berättade om volleyn, vem ska du och spela med alltså? kul med turnering, vädret hinner ändra ännu! :)

    ReplyDelete