Tuesday, June 5, 2012

Tröga tisdagen

Så var det tisdag igen. Det är nog inte min dag, inte för att det har varit en jobbig dag utan mera för att det är så långt till veckoslutet. Dagens träning blev spinning och cxworx. Det var första gången jag körde detta pass, det var helt okej och tiden gick snabbt då det är 30 + 30 minuter men jag kunde inte ta ut musklerna på det sättet som jag gillar. Jag går endast på det igen om det inte går Pump, Attack, Step eller spinning samma dag.

På praktiken hade vi mellanvärdering, kan ni fatta att jag redan har gått halva tiden av min obetalda tid på sjukhuset!? Jag fick en massa positiv feedback av mina handledare vilket gjorde mig väldigt glad. Hittills har jag också jobbat in en hel dag som jag kommer att ta ut dagen innan midsommar. Då kommer jag att ha fyra dagar ledigt i ett sträck! Lyxigt värre. Följande gång jag har ledigt blir i oktober.

I dag saknar jag massor mitt liv i Australien. Jag saknar den underbara kulturen, vädret, människorna och naturen. Det är också nu valarna börjar söka sig neråt så den här tiden på året ser man dem jätte nära land. Senaste gången jag befann mig i Finland den här tiden på året var 2008.

En mysig film. Gillar man inte surfing kan man se den enbart för deras ljuvliga "jamaican accent"

No comments:

Post a Comment