Wednesday, June 13, 2012

June 13

Igen har jag goda nyheter! Jag kollade på nätet och tänkte att jag skulle passa på att räkna ihop mina studiepoäng. För att bli färdig måste jag ha 210 sp, för tillfället har jag 175 sp och efter praktikerna och examensarbetet kommer jag att ha 225 sp. Det vill säga, jag kommer att ha 15 sp för mycket! Vad kan vara bättre än det.

Under hela den här veckan har Physiotools(där vi sätter ihop tränigsprogram) varit  nedlagt, de försöker fixa problemet men har tyvärr inte lyckats. Detta betyder att jag har hamnat sätta ihop alla mina träningsprogram genom att googla, klippa och klistra eller rita. Det tar så onödigt lång tid! Så typiskt att det skulle hända just den här veckan när jag skulle behöva det som mest.

I morgon har jag insatt en poliklinisk patient, en hjärtpatient och så ska jag följa med under en spirometri(mäter lungkapaciteten). Resten av tiden kommer jag troligen att spendera på inre medicin.

Gårdagens träning blev 2,5 timme volleyboll och dagens blev 1h Pump. Jag älskar den nya Pumpen, speciellt sista ben-låten och triceps-låten.

Ett av mina träningsprogram för en axelpatient(före jag skrev ner beskrivningen)

Vi hamnade stanna och släppa över kvackisarna. Mamman stod mitt på vägen och väntade tills alls hade gått över vägen, också de som sprang tillbaka in i busken. Så söta.

Ekenäs sommartåg

No comments:

Post a Comment