Wednesday, November 30, 2011

Banana Smoothie

Jag har alltid bråttom på morgonen och hinner sällan äta morgonmål hemma. Vissa dagar hoppar jag helt över morgonmålet. Vet jag att det är tre timmar till lunch så packar jag med frukter men om jag far och träna eller har någonting fysiskt ansträngande i skolan så brukar jag försöka laga någonting som går att äta på vägen ifall klockan blir så mycket att jag hamnar springa till bussen. Då hör Banana Smoothie till favoriterna. Mycket energi, lätt för magen och smakar jättegott. Jag rekommenderar den inte åt soffpotatisar som försöker gå ner i vikt men vet man att man behöver energi och kommer att göra av med åtminstone lika mycket under förmiddagen så är den fantastisk.

Banana Smoothie 1pers



Mixa ihop i blender eller liknande
- 0,4L Mjölk
- 1,5 Medelstor banan
- 1 tsk Honung
- Lite kanel efter smak.

Tips:
Du kan variera på mängderna av ingredienserna helt fritt för att få fram den ultimata banan smoothien för just din smak.

No comments:

Post a Comment