Tuesday, November 29, 2011

Gräddig honungsmarinerad kyckling-sås

En av mina favoriträtter är gräddig honungsmarinerad kycklingsås med fullkornsris. Det är superenkelt att laga och tar endast så länge som det tar för riset att koka.

Gräddig honungsmarinerad kyckling-sås med fullkornsris 3pers

Koka upp vatten, tillsätt en halv hönsbuljong och fullkornsriset och följ instruktionerna på risförpackningen.

Stek upp
-400g Honungsmarinerade kycklingstrimlor (använd all marinad)

Tillsätt
-200-250ml Grädde eller Matlagningsgrädde (en burk)
-1/2 Hönsbuljong
- ~100ml Vatten frivilligt om man tycker om mycket sås, som jag gör

Småkoka i 7 minuter. Färdigt! Jag sa ju att det var enkelt.

Tips:
Servera med uppskurna färska grönsaker. Ett bra hälsomål är att alltid försöka få fyra olika färger på tallriken.

2 comments:

  1. mmmm...låter smarrigt!! ska testa nästa gång jag lagar mat...bör kanske nämna att de inte händer varje dag ;)

    Johanna :o)

    ReplyDelete
  2. Vad glad jag blir, hoppas det smakar :)

    ReplyDelete