Wednesday, November 23, 2011

R.I.P. Marjatta och Agnes

Föregående natt hemma i Australien dog mina och Henrys två hönor. Vi tror det var en liten giftig orm som kommit in i deras hönshus. På ett sätt är jag glad att jag är här i Finland så att jag inte behöver städa upp efter händelsen men tillika känner jag mig så hjälplös här från andra sidan världen. Agnes och Marjatta var de coolaste och lustigaste djuren jag nånsin haft. När vi kom hem och dom var lösa på bakgården kom de alltid springandes med full fart mot oss i hopp om att få mat och böjde vi inte ner oss så hoppade de upp och ner tills vi gav dem något gott. Det var också helt vanligt att de flög upp på stolarna ute vid bordet när vi satt ute eller kom in i huset om vi hade dörren öppen. Varje gång jag var ute och hängde byket kom de också och pickade på tårna. De var så roliga och värpte många stora, fina och goda ägg. R.I.P. Marjatta och Agnes.



No comments:

Post a Comment