Tuesday, May 29, 2012

En dag i Helsingfors

Det blev tidig väckning för att hinna med 6.54ans tåg från Karis. Väl framme på skolan gick vi hastigt igenom alla arbeten och var färdiga redan 12. Jag tog lunch på skolan med några kompisar och sen drog jag in till stan på shopping i några timmar före jag tog tåget tillbaka. Hur skönt är det inte att shoppa ensam! Man kan gå till exakt de butikerna man vill och kan prova kläder hur mycket som helst utan att känna sig pressad.

I morgon är det igen jobb som gäller och där ska jag dra två pre-operativa höftprotes-infon, en på finska och en på svenska och resten av dagen ska jag hjälpa till på inremedicin. Nu är jag trött och hoppas att det snart blir veckoslut. TBIT(too bad it's Tuesday).

En behövlig latte på tåget

Monkis freakiga provrum

Jag hittade den perfekta klänningen till min systers dimission på lördag

Hesa as usual

Mina underbara fynd, nu blir det inga mera shoppas förrän hösten

No comments:

Post a Comment