Tuesday, May 22, 2012

Sommar, sol och hejdåkram

Det har varit en fin dag med jobb, sol och lonkero. På jobbet var det igen så himla lugnt vilket jag faktiskt tycker att är ganska tråkigt. Man lär ju sig ingenting om det inte finns någonting att följa med och göra. De påstår att det har varit speciellt lugnt nu under min tid på VNS men jag undrar nog hur livat det riktigt kan bli. Det ända nya var att vi fick tala en timme med en hjärtskötare. Hon berättade mycket som vi redan visste och svarade på alla våra frågor. I dag opererades det två proteser så i morgon har vi i alla fall två nya klienter. Nu blir det lite fel, inte hoppas jag att människor ska skada sig men jag hoppas att det börjar komma in en massa nya frakturer så att jag skulle få se lite sådana emellanåt. Om jag skulle få önska så skulle jag vilja se flera patienter med överkropps-skador och andra höft/ben-skador(inte proteser!).

På kvällen blev det Baywatch med kompisarna. Linda kör i morgon iväg till Holland och Malou kom i dag hem från Asien. Under de senaste timmarna har jag mått lite konstigt så nu ska jag gå och lägga mig.

Familjen var ut på en tidig morgonpromenad

Vi har en egen balkong vilket betyder att alla pauser spenderas utomhus

Home and Away i solen(ignorera skärmen full av fettfläckar och pollen)

Linda och Alessa

Denise och Linda

Malou, Frida och Jonski

Sunnan tuta ut, ett till sommartecken

No comments:

Post a Comment