Monday, May 14, 2012

Första sjukhus-parktikdagen

Det gick riktigt bra på min första praktikdag på Ekenäs sjukhus(VNS). Vi hade inte så många klienter så det var ganska lugnt. Vi flyttade några klienter från sängen till olika hjälpmedel, gick lite i korridorerna och tränade lite bröstkorgsrörlighet med en bypass patient. Jag kommer att vara på både inremedicinska och kirurgiska avdelningen eftersom det är där jag ska jobba i sommar. Jag kan redan nu berätta att jag trivs bättre på kirurgiska och tror att hvc är mera min grej än sjukhus. Det är då till största delen för att hvc patienter har en relativt bra rörelseförmåga och man kan göra så mycket mera med dem. Min ena handledare(jag har två) berättade också att jag kommer att arbeta med jätte många olika klienter/fall eftersom det är ett ganska litet sjukhus. Så vem vet, kanske jag ändrar mig och tycker att sjukhus är mycket intressantare. Jag ska också få gå med på andra olika sidor inom sjukhuset. Det jag ser mest fram emot är att gå med och se på en operation. Jag skulle också vilja gå med på en obduktion men jag tror inte att det görs så ofta på VNS. Alla skåp vid vår avdelning är upptagna vilket ledde till att jag fick ett skåp i "tornets" femte våning helt på andra sidan av byggnaden. Det är 110 trappsteg upp till omklädningsrummet och nej, det finns ingen hiss.

Jag har nu fixat medlemskap till Active Sport Club och inledde med 1h Pump och 1,5h i gymmet. I gymmet handledde jag en kompis men före hemfärd blev det en slutspurt på crosstrainern.

Se så fina kläder jag fick! Inga mera trikåkragar på blåflammiga scrubs från 60-talet. Det enda negativa här är att de inte hade extra blåa fysio-scrubs-byxor att låna ut.

Jessica ska visa hur man gör armhävningar med hjälp av ett gummiband, superbra för tjejer med svaga armar!

No comments:

Post a Comment