Tuesday, May 15, 2012

En skön dag i Ekenäs

På jobbet fick jag dra igenom en post operativ(efter operation) info, var jag handledde kryckgång och förklarade hur patienten ska träna under de närmaste dagarna och efter första veckan samt vilka träningsformer som passar eller bör undvikas i fortsättningen. Jag följde också med under ett pre operativt info för en som ska operera höften om tre dagar. Förutom det här har vi förflyttat patienter, haft några upp och stå vid sängen och gått omkring lite med de som klarar av att röra sig. Dagens intressantaste upplevelse var då sjukskötarna drog ut en dränering från en höftprotes-patient.

Efter jobbet förde jag bilen till Ekenäs Däckmarket för att byta till sommardäck(i tid, jag vet..). När jag kom hem var jag duktig och skrev på arbeten i en timme och på kvällen for jag och se på EIF-damernas fotbollsmatch med pappa. De spelade riktigt bra och vann 3-0. I morgon har jag lovat att hjälpa till med EIF-herrarnas fotbollsmatch och vi hoppas att resultatet blir det samma.

Exakt så här skönt var det i dag den 15.5 med +15,5°C

EIF - FC Espoo

No comments:

Post a Comment