Tuesday, May 8, 2012

Fysioterapeutiska diagnoser sprutar ur näsan och öronen

Sedan 8 i morse har jag suttit ända till klockan 15.30 och skrivit fysioterapeutiska diagnoser. Det är det tråkigaste med mitt yrke. När jag öppnar egen firma ska jag komma på ett bättre, snabbare och smidigare sätt att lagra information om klienterna. Det som också är störande är att vi "studerande" måste skriva ut alla ord och skriva långa och utförliga berättelser som absolut ingen annan gör. Klart att det är bra att vi lär oss hur det egentligen ska skrivas men när det tar så länge. Nu har jag i alla fall alla förutom fyra helt och hållet färdiga så i morgon ska jag sätta in dem i systemet. De fyra som inte är helt färdiga har jag lämnat in till min handledare för godkännande och bara hon har läst igenom dem så kan jag sätta in dem med. I morgon ska jag följa med barnfysioterapeuten i en timme. Det kommer att bli riktigt kul, jag tror jag skulle kunna tänka mig att jobba med barn. Men det vet jag säkert bättre efter i morgon. 

Snart blir det hockey och efter det ska jag söka mig tidigt i säng så att jag är pigg i morgon då jag ska gå och TRÄNA och också förbereda mig inför torsdagens tent. Som tent ska jag göra en fyra veckors TEP-knä(protes) undersökning och sedan laga ett hemtränigsprogram enligt patientens behov och avgöra om hon måste komma på ett återbesök. Jag hoppas allt är okej med protesen så att det inte blir några extra problem. 

Fint och soligt i dag i Vasa

No comments:

Post a Comment